Cultuur In Beeld zoekt medewerkers om mee te helpen om ons cultureel patrimonium in beeld te brengen.
Schrijft u graag over wat er te doen is in ons Vlaanderen? Dan is dit mogelijk uw ding.
U komt terecht in een leuk team.. Interesse? mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Lancering van "Grizzly bier" in Gent

b_450_300_16777215_00_images_artikelfotos_maart2018_Bierfestijn.jpg

Cultuur beleven via al je zintuigen… kan.. zien, horen, voelen, proeven, eten en drinken..

Je moet niet altijd naar een museum, of een concert, je kan ook op café, restaurant, de bakker of de markt cultuur opsnuiven.. Niemand is een cultuurbarbaar… iedereen heeft zo op tijd en stond zijn brokje cultuur binnen. Als we het nu eens hebben, over bier….
Zo eigen aan onze cultuur… Belgische bieren worden wereldwijd gesmaakt én gewaardeerd.
Grote en kleine brouwerijen lanceren regelmatig nieuwigheden op het gebied van vloeibaar goud in blond, bruin of amber.

 

Ook de jonge bierbrouwer "Jorre Vanhemmens" (26 jaar), is van geen kleintje vervaard. Hij heeft al het één en ander op zijn palmares.. Hij is hoofdbierbrouwer bij de brouwerij Alvinne en lanceert dit jaar zijn eigen bier en mede, onder de naam De Mederie, onder de naam Grizzly, een hoppige saison.

Jorres  eerste berenworp is een hoppige Saison met intense fruitige Mosaic dryhop aroma’s, Saisongist. Het is een droog bier zonder restsuikers.

Zaterdag 3/3/2018 ging Nadine voor Cultuur In Beeld  langs bij de lancering van Grizzly in Gent, en stelde de brouwer Jorre Vanhemmens enkele vragen:


Wat is mede?
‘Mede (honingwijn) is totaal onbekend en één van de oudste dranken.
Het product is het resultaat van alcoholische vergisting van honing, de meeste medes hebben een hoog alcoholpercentage. (>12%)’.
Jorre  maakt echter een toegankelijker product: mede van 5% é (heel belangrijk te vermelden) zonder gebruik van bewaarmiddelen (onbestaand in België)

Welke afzetmarkt heb je op het oog? Hoe ga je het aanpakken?

‘De juiste kopers vinden. Mensen moeten leren wat mede is. Daarna zal ik overal een beetje verkopen maar ik moet vooral distributeurs, drankenhandels vinden die achter mijn product staan’.

Wat motiveert je?
‘De passie voor brouwen en fermenteren is niet te stoppen. Ik weet dat het een uniek product is en dat ik een goeie basis heb aan brouwervaring om het waar te maken’.

De Bierlancering Grizzly Gent was een groot succes en deze nieuwe Belgische IPA werd gesmaakt. Het etiket werd ontworpen door de ontwerper Edsnor en een vriendelijke uitstraling.

Een jonge brouwer met kennis en passie… de bierenmarkt heeft er weer ‘een lekker biertje’ bij!
Het antwoord is eenvoudig:  Santé mein Ratsche… de teller staat op ??


Reporter Nadine Van Parys
 

0
0
0
s2smodern